Чому комунальники почали все частіше користуватися  послугами колекторів?

Чому комунальники почали все частіше користуватися послугами колекторів?

20:06 Липень 29, 2020

Життя 4800 5 хвилин

Magyar

          Економічна криза спричинена пандемією коронавірусу продовжується і колекторський бізнес (досудове стягнення боргів – авт.) став досить потужним бізнесом. І через те, що конкуренція між різними колекторськими агентствами з кожним днем загострюється, ці компанії для підвищення своєї ефективності почанають використовувати значно агресивніші тактики спілкування з «клієнтами». При цьому у процесі «спілкування» з клієнтською базою співробітники цих контор можуть навіть потрапити на випадкових людей.

          Звичайно, що такі «помилки» бували і раніше, але за останніх півроку їх стало значно більше. Сьогодні колектори прагнуть «вибити» все можливе з своїх клієнтів. Бувало і таке, що вони вимагали сплатити вже давно сплачені борги, бувало і таке, що вимагали сплатити за неіснуючі.

          Так ось, за останній час до послуг колекторів почали звертатися і комунальні служби. А все через те, що обсягу проплат останнім часом суттєво упав. Причиною цьому стала заборона Кабміну відключати усім боржникам комунальні послуги під час дії коронавірусного карантину.

          Вже сьогодні за даними Державної служби статистики, структурам ЖКГ тільки населення заборгувало майже 60 млрд грн. А ще є державні структури, приватний бізнес тощо. У сумі боргів значно більше.

          З приводу ситуації, що склалася на ринку співробітник однієї з колекторських компаній зазначив, що існуюча альтернатива у вигляді подачі позовів до суду вимагає від комунальних служб значних матеріальних витрат, а саме сплати держмита, розмір якого залежить від суми боргу. Цей спосіб комунальники використовують неохоче, бо такі справи зазвичай тягнуться дуже довго, інколи роками, а держмито потрібно внести одразу. «Наші дії набагато ефективніші. До прикладу, якщо ваш борг до 10 тис. грн, і він утворився відносно недавно, то з великою імовірністю ми досить щільно попрацюємо з «клієнтом» і він сплатить все, що треба вже за місяць. При цьому ми, звичайно, не будемо застосовувати жодних фізичних заходів впливу, лише психологічний тиск», – підкреслив колектор.

          У такій ситуації спочатку колектор «знаходить» телефони самого боржника, членів його сім’ї та родини і починає регулярно телефонувати вимагаючи розрахуватися. «Ставимо «програму-робота» на автодозвін з невідомого вам номера телефону і він починає телефонувати щохвилини і нагадувати про ваш борг. У такій ситуації хтось одразу змінює свій номер телефону, але для більшості це може призвести до втрати всієї контактних номерів. У підсумку ми маємо понад 70% сплат боргів. А ми з цього всього звичайно що отримуємо свії законні відсотки», – констатував працівник колекторської контори.

          У такій ситуації юристи називають діяльність колекторів законною тільки за умови їхнього коректного спілкування з своїми боржниками. «Звичайно ж колектори мають право тільки на інформаційне спілкування. І вони можуть нагадувати своїм клієнтам про їхній борг будь-якими законними способами – це можуть бути телефонні дзвінки, звичайні листи, SMS-ки тощо… За грубу форму спілкування, різні образи або спроби фізичного впливу заволодіння майном громадян, на них потрібно подавати до суду. У такій ситуації їхню фірму можуть взагалі позбавити ліцензії», – наголосив юрист Володимир Столітній.

НЬЮЗМЕЙКЕР

social
Слідкуйте за нами у соцмережах
subscribe
Хочеш читати новини поки нема інтернету?

Підпишись на спеціальний телеграм канал де кожна новина розміщена у повному обсязі. Твій телефон завантажуватиме новини у фоні тільки тоді, коли це можливо, і ти завжди будеш у курсі останніх подій.

Підписатися
subscribe
Підписка
Оформіть підписку
Приєднуйтесь до нашого списку розсилки, щоб отримувати актуальні новини на свою пошту.
Ми не розсилаємо спам, ми поважаємо вашу приватність.
baner 1 baner 2
Новини дня