Аргументи та контраргументи щодо вчорашнього розпорядження Закарпатської ОДА

Аргументи та контраргументи щодо вчорашнього розпорядження Закарпатської ОДА

14:32 Квітень 11, 2020

Життя 9890 8 хвилин

Magyar

Протокол № 4 планового засідання регіональної комісії Закарпатської обласної державної адміністрації:

3. Враховуючи особливий ризик інфікування коронавірусною інфекцією COVID-19 у вихідні та святкові дні:

3.1. Рекомендувати райдержадміністраціям, міськвиконкомам, об’єднаним територіальним громадам з урахуванням статей 29, 30, 32 Закону України „Про захист населення від інфекційних хвороб” і постанови Кабінету Міністрів України від 11 березня 2020 р. № 211 „Про запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19” запровадити відповідно до законодавства додаткові обмежувальні протиепідемічні заходи на період карантину, шляхом виконання додаткових профілактичних немедикаментозних заходів, під час вихідних та святкових днів, серед яких:

– обмежити пересування та перебування громадян в громадських місцях;

– без особливої потреби, утриматися від перебування у громадських місцях;

– не виходити на вулиці населених пунктів;

– утриматися від використання власних транспортних засобів;

– утриматися від переміщення між населеними пунктами;

– без особливої потреби, утриматися від відвідування аптек, продовольчих магазинів, автомобільних заправних станцій, тощо.

Термін: у період вихідних (святкових) днів (з 13 год. 00 хв. суботи до 6 год. 00 хв. першого робочого дня після вихідних (святкових) днів

Таких заходів, як обмеження – це фактично перебування вдома і заборона вийти з дому – у цьому протоколі немає. Більше того, якщо оцінювати сам протокол, який складений комісією при ОДА, то вона не зобов’язує, а тільки рекомендує сільським й селищним, міським радам, вжити заходи щодо обмеження не виходити з дому.

Стаття 30 Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб» дає чіткий перелік повноважень місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо прав на територіях, зокрема: залучати підприємства, установи, організації незалежно від форм власності до виконання заходів з локалізації та ліквідації епідемії чи спалаху інфекційної хвороби; залучати для тимчасового використання транспортні засоби, будівлі, споруди, обладнання, інше майно підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, необхідне для здійснення профілактичних і протиепідемічних заходів, із наступним повним відшкодуванням у встановленому законом порядку його вартості або витрат, пов’язаних з його використанням; установлювати особливий режим в’їзду на територію карантину та виїзду з неї громадян і транспортних засобів, а у разі необхідності – проводити санітарний огляд речей, багажу, транспортних засобів та вантажів; запроваджувати більш жорсткі, ніж встановлені нормативно-правовими актами, вимоги щодо якості, умов виробництва, виготовлення та реалізації продуктів харчування, режиму обробки та якості питної води; установлювати особливий порядок проведення профілактичних і протиепідемічних, у тому числі дезінфекційних, та інших заходів; створювати на в’їздах і виїздах із території карантину контрольно-пропускні пункти, залучати в установленому порядку для роботи в цих пунктах військовослужбовців, працівників, матеріально-технічні та транспортні засоби підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, частин та підрозділів центральних органів виконавчої влади, що реалізують державну політику у сферах оборони і військового будівництва, охорони громадського порядку.

Згідно із постановою Кабінету Міністрів України від 11 березня 2020 року №211 «Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2», облдержадміністрації не можуть обмежувати громадян у пересуванні.

Стаття 12 Закону України «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні» чітко зазначає, що свободу пересування відповідно до закону може бути обмежено на окремих територіях і в населених пунктах, де у разі небезпеки поширення інфекційних захворювань і отруєнь людей введені особливі умови і режим проживання населення та господарської діяльності щодо осіб, які згідно із законодавством про інфекційні захворювання та психіатричну допомогу підлягають примусовій госпіталізації та лікуванню.

Зокрема нагадуємо, різницю між надзвичайною ситуацією і надзвичайних станом.

Надзвичайна ситуація: влада, передусім служби цивільного захисту, працюватиме посиленно у спеціальному режимі, для подолання катаклізму, епідемії чи іншої надзвичайної ситуації. Влада має організувати регулярне сповіщення українців про події, пов’язані з ситуацією, локалізувати проблему, допомагати потерпілим, а за потреби – провести евакуацію жителів. Пряме втручання держави в управління приватними компаніями чи обмеження прав та свобод українців не передбачається.

Надзвичайний стан: у цей період держава може напряму управляти як державними, так і усіма приватними компаніями фактично у «ручному режимі», а права і свободи українців можуть бути значно обмежені.

Тут тобі потенційно і комендантська година, і наказ не залишати домівок без вагомих причин, і обмеження свободи пересування країною, і перепрофілювання компанії на випуск необхідної для країни продукції чи послуги, і примусове відчуження або вилучення майна у громадян та бізнесу. Якщо коротко, будь-які інші рішення, які допоможуть зберегти життя громадян та протистояти виклику у державі загалом.

Такий режим уже зараз діє в низці країн: Італії, Словаччині, Чехії, Ісландії, Естонії, Іспанії, Румунії, Сербії, Латвії, Болгарії, Швейцарії, Казахстані та США.

Хто ухвалює рішення про це?

Надзвичайна ситуація: місцева влада.

Надзвичайний стан: Президент видає указ, який має ухвалити Верховна Рада, при чому протягом двох днів з моменту звернення Президента.

Чи є законні підстави для таких радикальних обмежувальних заходів? Очевидно, що ні. Як, з огляду на приведені вище нормативні визначення, голови РДА, міст і ОТГ мають законно виконати доручення комісії щодо заборони я не бачу. Припускаю, що це буде можливим, виключно, за умови кругової поруки державних інституцій і правоохоронних органів, яка прикриватиме управлінську недолугість і відверті порушення. А також у режимі «ручного управління» вищих чиновників нижчими, що неприпустимо».

Насамкінець закликаю керуватись здоровим глуздом та берегти себе та близьких.

social
Слідкуйте за нами у соцмережах
subscribe
Хочеш читати новини поки нема інтернету?

Підпишись на спеціальний телеграм канал де кожна новина розміщена у повному обсязі. Твій телефон завантажуватиме новини у фоні тільки тоді, коли це можливо, і ти завжди будеш у курсі останніх подій.

Підписатися
subscribe
Підписка
Оформіть підписку
Приєднуйтесь до нашого списку розсилки, щоб отримувати актуальні новини на свою пошту.
Ми не розсилаємо спам, ми поважаємо вашу приватність.
Новини дня