Як потрібно повертатися до навчання у школі: досвід Великобританії
Так чи інакше карантин завершиться і нашим школярам потрібно буде повертатися до школи. Аля як це зробити правильно? Питання насправді складне і потребує правильного підходу. До того ж можна використати досвід інших країн. До прикладу, Великобританії.
До відома, вже з 01 червня Велика Британія відкриє дитячі садки, школи та коледжі. Це станеться за умови, що швидкість зараження зменшуватиметься, а стратегія відновлення працюватиме ефективно.
Але, до школи підуть не всі. Уряд планує поступово збільшувати кількість дітей, керуючись порадами науковців. Зі свого боку, навчальні заклади мають обмежити контакти між різними групами дітей. Так, у класі має бути менше дітей, а в школі – більше персоналу. До того ж, навчальні заклади мусять проводити додаткові захисні заходи: постійно дезінфікувати приміщення й заохочувати дітей мити руки. Докладно про план відкриття читайте в статті “Нової української школи”.
Що передувало прийняттю рішення про повернення дітей до навчання?
Справа у тому, що кілька днів тому британський уряд опублікував аналіз досліджень з усього світу про COVID-19, на який спирався, ухвалюючи рішення. Його зробила урядова наукова дорадча група Sage. Експерти Sage вивчили сім сценаріїв відкриття шкіл із зазначенням ризику і вони були презентовані владі. І у підсумку було обрано комбінований варіант розв’язання цієї проблеми. Тож:
- З якого віку діти повертаються до навчання?
Усі вихованці закладів дошкільного віку, включно з яслами. Учні початкових шкіл 1 і 6 класів. Це – діти 5–6 і 10–11 років відповідно. Учні середньої школи та коледжів 10 і 12 класів (це випускні класи: кінець першого етапу і другого етапів середньої освіти відповідно, – авт.). Це – діти 14–15 і 16–17 років, відповідно.
Учні пріоритетних категорій: так звані вразливі діти та діти медичних працівників. Вони мали змогу навчатися ще з березня. Учні спеціальних шкіл і спеціальних навчальних закладів для дітей від 16 років. Ці установи працюватимуть над поетапним поверненням учнів, не спираючись на конкретні вікові групи. Учні 10 та 11 класів, які навчаються в школах, де немає 12 класу.
Учні, які працюють із соціальним працівником. Утім, якщо фахівець вирішить, що вдома діти ризикують менше, ніж виходячи з нього, до навчання можна не повертатись.
Влада Великої Британії наполегливо заохочує, аби учні вищеназваних категорій повернулися до навчання. Утім, як зазначають у документі, за неявку дитини батьків не штрафуватимуть.
- Які захисні заходи мають забезпечити школи?
Зміни в школах залежатимуть від індивідуальних можливостей навчальних закладів, але мають мінімізувати ризики для дітей, персоналу та їхніх сімей. Усі навчальні заклади повинні повідомити батькам про їхні детальні плани.
Поради Департаменту освіти Великобританії для навчальних закладів:
- Провести оцінювання ризиків зараження коронавірусом у школі. Зважаючи на це, мінімізувати ці ризики.
- Переконатись, що учні не відвідуватимуть заклади освіти, якщо в них чи в члена їхньої сім’ї є симптоми коронавірусу.
- Пильнувати, аби учні мили руки проточною водою з милом протягом 20 секунд або використовували антисептики.
- Пильнувати, аби діти чхали в лікоть і не торкалися обличчя.
- Частіше чистити поверхні, як-от дверні ручки, поручні, стільниці, ігрове обладнання та іграшки.
- Мінімізувати контакти між дітьми, організовуючи менші класи чи групи в класах (у початковій школі – до 15 учнів).
- Зменшити ризик змішування груп, змінюючи розклад. До прикладу, організувати поетапні перерви або поетапний вихід зі школи.
- Слідкувати, щоби групи трималися якомога далі одна від одної. Утім, короткий, тимчасовий контакт, наприклад, коли групи перетинаються в коридорі, – це низький ризик зараження.
Розклад і години перебування в школі можуть відрізнятися від тих, що були до карантину. У документі-пораднику для початкової школи йдеться також про те, що учням треба менше користуватися спільними підручниками. Батьки можуть заходити до шкільних будівель лише за необхідності й за домовленістю.
До того ж, дітям і батькам радять ходити до школи пішки або їздити на велосипеді, аби уникати громадського транспорту. Зі свого боку, школи спілкуватимуться з місцевою владою та перевізниками, які опікуються шкільними автобусами. Вони мають створити механізми, що забезпечуватимуть дистанцію й мінімізуватимуть контакти з іншими дітьми.
- Що потрібно для гігієни у школі?
У документі-пораднику для початкової школи йдеться, що школи мають забезпечити такі умови (якщо це можливо):
- Мило й гаряча вода в кожному туалеті. Якщо можливо, у кожному класі.
- Станції для дезінфекції рук біля входу в школу.
- Смітники для засобів особистої гігієни (до прикладу, для носовичків).
- Одноразові тканини (носовички) для дітей.
Що треба для психологічної підтримки?
Учні по-різному переживали карантин. І це багато важить у тому, наскільки легко вони адаптуються до відвідування школи та її розпоряджень. Персонал повинен знайти рівновагу між адаптацією учнів і їхнім психологічним здоров’ям. Про це також йдеться в документі-пораднику для початкової школи. Аби допомогти учням адаптуватись, учителям радять:
- Дати змогу дітям поділитись із групою чи вчителем досвідом останніх кількох тижнів.
- Дати змогу дітям спілкуватися одне з одним і з дорослими, яким довіряють.
- Проводити тематичні уроки. Наприклад, про психічне самопочуття чи безпеку.
НЬЮЗМЕЙКЕР
Підпишись на спеціальний телеграм канал де кожна новина розміщена у повному обсязі. Твій телефон завантажуватиме новини у фоні тільки тоді, коли це можливо, і ти завжди будеш у курсі останніх подій.
Підписатися