Стало відомо як двомовне оточення впливає на увагу малюків
Переваги двомовного сімейного середовища стають очевидними вже у шестимісячних дітей: згідно з новим дослідженням, їхня увага є стійкішою, ніж у немовлят, народжених в одномовних сім’ях.
Дослідники факультету охорони здоров’я Йоркського університету в Канаді виявили, що двомовне середовище має значний вплив на ранній розвиток уваги дітей, а його когнітивні переваги впливають на них упродовж усього їхнього життя.
Згідно з дослідженням, опублікованим у журналі Developmental Science, вчені університету провели два окремі дослідження, які вивчали рух очей немовлят та здатність до навчання: малюки лежали в колисках, оснащених камерою, і їм показували різні зображення. Одна група немовлят, за якими вели спостереження, росла в одномовному середовищі, тоді як в іншій групі кожен малюк чув дві мови в рівних пропорціях.
Експеримент підкреслив, що на розвиток уваги серйозно впливає двомовне середовище: у дітей, які виростають у такій сім’ї, увага проявляється та розвивається по-різному. Це важливо, тому що увага є основою всього розуміння (сприймання), – наголосили дослідники.
У першому дослідженні перед немовлятами з’являвся екран, у центрі якого з двох зображень одночасно відображалось або одне, або друге. Залежно від того, яке зображення було в центрі, у правому або лівому кутку екрана з’являлося наступне цільове зображення, яке привертало увагу очей. Тож, коли в центрі було, наприклад, рожево-біле зображення, за ним слідувало інше зображення у лівому кутку, а якщо в центрі було синьо-жовте зображення, наступне з’являлось справа. Кожна дитина засвоїла це правило.
Другий експеримент проводився аналогічно до середини, а на півдорозі дослідники змінили правило. Виявилося, що діти, які живуть у двомовних умовах, легше засвоїли нове правило та знали швидше, на якій стороні екрана з’явиться наступне зображення, – каже один з авторів дослідження, професор Скотт Адлер.
На думку дослідників, більш досконала увага обумовлена більш складним середовищем, в якому малюки одночасно вчать та розрізняють дві мови.
Особливо цікавим результатом дослідження стало те, що дослідники спостерігали за дітьми, які ще не є двомовними, лише чують двомовне середовище, і це вже впливає на їхні когнітивні здібності, – наголосив Адлер.
Джерело: origo
Підпишись на спеціальний телеграм канал де кожна новина розміщена у повному обсязі. Твій телефон завантажуватиме новини у фоні тільки тоді, коли це можливо, і ти завжди будеш у курсі останніх подій.
Підписатися