Потрібне довгострокове вирішення проблеми навчання українських дітей – Рада Європи
Згідно з висновками дослідження, оприлюдненого Радою Європи, державам – членам ЄС у питанні освіти дітей-біженців з України час перейти від надзвичайних заходів до прийняття та реалізації довгострокових рішень.
Під час навчання в країнах Євросоюзу мільйони дітей-біженців з України стикаються з мовним бар’єром. Найбільш серйозною проблемою для приймаючих держав є обмежена кількість шкіл та облік дітей, які не відвідують навчальні заклади, зазначається в дослідженні.
Через тисячу днів після початку війни в Україні настав час переходити від надзвичайних рішень до застосування довгострокових механізмів, наголошують у Раді Європи. За її даними, близько 50% українських дітей, які отримали притулок на території держав – членів ЄС, не ходять до школи. 60% учнів, які навчаються в школах приймаючих країн, досі беруть участь в онлайн-заняттях, які транслюються з України.
Діти, які втекли від війни, часто страждають від психологічних травм, стресу, відчуття нестабільності. Ці виклики необхідно вирішувати, гарантуючи маленьким українцям доступ до освіти, наголосили в організації.
У дослідженні також представлено ефективні стратегії інтеграції біженців до місцевих шкіл, персоналізації зарахування та гнучкого розподілу класів, одночасно захищаючи право дітей на культурну ідентичність, зберігаючи їхній зв’язок з українською культурою та мовою.
Приймаючі країни закликають інформувати батьків про переваги навчання в школах. У дослідженні наголошується на необхідності забезпечення достатньої кількості місць у навчальних закладах, працевлаштування достатньої кількості вчителів, використанні індивідуальних планів навчання замість фіксованих, створенні інклюзивного середовища при одночасному збереженні культурної ідентичності дітей.
Підпишись на спеціальний телеграм канал де кожна новина розміщена у повному обсязі. Твій телефон завантажуватиме новини у фоні тільки тоді, коли це можливо, і ти завжди будеш у курсі останніх подій.
Підписатися