Належного користувача автотранспорту відтепер можна реєструвати онлайн
Призначити належного користувача на авто можна не виходячи з дому, щоб у разі автоматичної фото- або відеофіксації порушень ПДР штрафи отримувала особа, яка користується автомобілем, а не його власник.
20 січня 2020 року – в Електронному кабінеті водія з’явилася нова безкоштовна послуга «Керування належним користувачем». Онлайн-сервіс доступний на сайті e-driver.hsc.gov.ua та на Урядовому порталі kmu.gov.ua у розділі «Електронні послуги».
Це перша онлайн-послуга, яка була створена відразу в електронному форматі. Так працює принцип “digital by design”, коли не в онлайн переводять вже наявні адміністративні послуги, а створюють нові, спираючись на онлайн-досвід користувачів. Раніше запуску всіх послуг в електронному форматі передувало надання сервісів за безпосереднього звернення клієнта до відповідної організації.
Належний користувач – це особа, яка на законних підставах користується транспортним засобом, що їй не належить. Можливість зазначати належного користувача транспортного засобу (ТЗ) стане в нагоді автомобілістам у зв’язку з появою нових правил та налагодженням системи фото- і відеофіксації та паркування. Адже нести відповідальність за свою поведінку на дорозі має безпосередньо водій авто, а не його власник (отримувати сповіщення про нові штрафи, сплачувати їх тощо).
Проєкт реалізований у партнерстві Головного сервісного центру МВС і Міністерства цифрової трансформації, за підтримки проєкту USAID/UK aid «Прозорість та підзвітність у державному управлінні та послугах/TAPAS».
Як призначити належного користувача онлайн
Замовником послуги може бути фізична або юридична особа, яка хоче стати належним користувачем. Для цього необхідно:
1. Авторизуватися в Електронному кабінеті водія за допомогою кваліфікованого електронного підпису (КЕП, раніше ЕЦП), BankID або MobileID.
2. Обрати з переліку послугу «Керування належним користувачем».
3. Ввести VIN-код автомобіля, для якого особа хоче стати належним користувачем. Система видасть деперсоніфіковану інформацію про автомобіль, не про його власника.
4. Обрати підставу для належного користування:
домовленість із власником;
довіреність на право користування ТЗ;
договір оренди, найму чи позики;
договір фінансового або оперативного лізингу.
5. Ввести e-mail і телефон власника авто.
6. Перевірити свої дані та за необхідності прикріпити скан-копії довіреності чи договору, що є підставою для належного користування.
7. Підписати створену заявку за допомогою кваліфікованого електронного підпису.
Після чого власник отримує листа з посиланням на онлайн-заяву. Для успішного завершення процедури власник авто має перейти за посиланням і дати згоду на це призначення. Якщо підставою для призначення є лише домовленість, власник автомобіля має підписати заяву за допомогою КЕПу. Після чого особа, яка замовила послугу належного користувача, може побачити статус підтвердження заявки в е-Кабінеті водія. Повний цикл надання послуги онлайн забирає один робочий день.
Електронна послуга «Керування належним користувачем» доступна для фізичних та юридичних осіб і є безкоштовною. На один транспортний засіб може бути призначено не більше одного належного користувача. Видалення призначеного належного користувача можливе власником ТЗ – за поданою заявою або автоматично, у разі закінчення терміну, на який був призначений належний користувач.
Стати належним користувачем може лише особа, яка є власником національного посвідчення водія або посвідчення водія іноземної держави, що відповідає вимогам Конвенції про дорожній рух 1968 року. У випадках, якщо підставою для належного користування є оформлення на особу тимчасового реєстраційного талона або призначення працівника належним користувачем безпосередньо керівником юридичної особи, послуга надається лише в територіальних сервісних центрах МВС і за умови присутності власника ТЗ та особи, яка планує стати належним користувачем.
Нагадаємо, у грудні 2018 року відбувся запуск Електронного кабінету водія, покликаного цифровізувати послуги сервісних центрів МВС, зробивши їх зручними та позбавленими корупційних ризиків. Користувачі е-Кабінету можуть дізнатися інформацію про власні водійські посвідчення, транспортні засоби та адміністративні правопорушення. Також у е-Кабінеті можна сплатити штрафи, зареєструватися в електронній черзі на отримання послуг у сервісних центрах МВС, замовити безкоштовну чи платну послугу перевірки транспортного засобу за його VIN-кодом, а також – індивідуальний номерний знак.
Проєкт реалізовано у співпраці з Фондом Східна Європа, повідомляє пресслужба РСЦ МВС в Закарпатській області.
Підпишись на спеціальний телеграм канал де кожна новина розміщена у повному обсязі. Твій телефон завантажуватиме новини у фоні тільки тоді, коли це можливо, і ти завжди будеш у курсі останніх подій.
Підписатися