Штучний інтелект vs живий пілот. Хто переможе в бою?

Штучний інтелект vs живий пілот. Хто переможе в бою?

08:34 Вересень 1, 2020

Життя 4088 5 хвилин

Ще з часів розробки першого комп’ютера простих користувачів хвилювало, чи не стане віртуальний інтелект загрозою для людства в майбутньому. Ця ідея була реалізована в десятках художніх фільмів і фантастичних романів. На сьогоднішній день спеціально розробленні програми вже переважають можливості людського мозку в швидкості обробки інформації чи точності підрахунків. Але в Міністерстві оборони США пішли ще далі, створивши інноваційну програму для ведення повітряного бою. А потім перевірили бойовий алгоритм, зіштовхнувши його з реальним пілотом в віртуальній симуляції битви літаків-винищувачів.

Алгоритм роботи штучного інтелекту

За розробку незвичайного ресурсу взялася відома каліфорнійська компанія Heron Systems, а за основу було взято правила і рекомендації, котрі використовуються при навчанні пілотів ВПС США. Також в програму вписали всі можливі варіанти дій в різноманітних бойових і небойових ситуаціях та характеристичні можливості різних моделей літаків: межі польотних можливостей, маневреність і пограничні показники перевантажень.

Та незважаючи на запрограмовані літні прийоми, штучний інтелект реагує на ситуації зовсім не так, як це робив би реальний пілот. Наприклад, згідно з поточною інструкцією американським пілотам заборонено близько підлітати до ворожого літака, а також обстрілювати його з гармати під певними кутами – це зв’язано з високими ризиками поранення людини в кабіні. Однак віртуальний пілот таких проблем не має, тому для нього обмеження дистанції чи кута обстрілу неактуальні.

Битва з реальним пілотом

Після того, як алгоритм був розроблений і протестований на предмет збоїв і помилок, його передали в Міністерство оборони США, де програму перевірили, зіштовхнувши в віртуальній симуляції бою зі справжнім льотчиком.

Противником штучного інтелекту став досвідчений пілот Національної гвардії округу Колумбія, за плечами якого більше 2000 годин польотів на літаку-винищувачі F-16, тому для експерименту на симуляторі також використовували модель літака F-16. Комп’ютер і людина зіштовхнулись в 5 різних сценаріях ведення повітряного бою з різними типами погодних умов та маневрування. І в усіх ситуаціях штучний інтелект зміг перемогти противника, знищивши його літак. Після випробувань пілот ВПС відмітив, що програма поводить себе зовсім не так, як реальна людина, тому йому не вдалося наперед прорахувати її дії. Але якби розробники дали більше часу на знайомство з можливостями нової розробки та ще кілька спроб, він би зміг досягти успішного результату.

Цікаво, що перед тим, як потрапити в Міністерство оборони та зустрітися в віртуальному бою з досвідченним пілотом, алгоритм компанії Heron Systems пройшов попередні випробування, де переміг 7 програм-конкурентів від інших розробників. Але не зважаючи на успіх, в ВПС США відмічають, що навіть за умови повної досконалості новітнього продукту і готовності його до використання, на монтаж в конструкцію існуючих бойових літаків потрібно не менше 8-10 років. Тому простіше буде розробити новий літак, з самого початку орієнтований на використання штучного інтелекту.

social
Слідкуйте за нами у соцмережах
subscribe
Хочеш читати новини поки нема інтернету?

Підпишись на спеціальний телеграм канал де кожна новина розміщена у повному обсязі. Твій телефон завантажуватиме новини у фоні тільки тоді, коли це можливо, і ти завжди будеш у курсі останніх подій.

Підписатися
subscribe
Підписка
Оформіть підписку
Приєднуйтесь до нашого списку розсилки, щоб отримувати актуальні новини на свою пошту.
Ми не розсилаємо спам, ми поважаємо вашу приватність.
Новини дня