Україна планує зробити карпатський мед географічним брендом

Україна планує зробити карпатський мед географічним брендом

16:50 Листопад 20, 2020

Життя 3200 3 хвилини

Magyar

Міністерство розвитку економіки має намір 2021 року зареєструвати 10 нових географічних брендів. Про це на форумі «Креативна економіка» 19 листопада заявив заступник міністра Олександр Романишин, поінформував «Інтерфакс-Україна».

«Ми плануємо ще 10 географічних найменувань на наступний рік – це і херсонські кавуни, і карпатський мед. Це створює передумови для розвитку туризму там, де ці географічні назви реєструються», – заявив Романишин.

За словами заступника міністра, такі кроки привертають увагу туристів та інвесторів.

У разі, якщо карпатський мед зареєструють як географічний бренд, тоді його назву на етикетках матимуть право використовувати лише ті пасічники, які збирають цей продукт в українських Карпатах.

Нагадаємо, 2019 року в Україні набув чинності закон щодо вдосконалення правової охорони географічних зазначень. Згідно з ним, зареєстровані географічні зазначення мають наносити на упаковку продукту. Вони свідчать про його високу якість, багаторічну традицію виробництва і особливий зв’язок з територією, де його виготовляють.

Продукти з географічним зазначенням значно вище цінуються в країнах Європи як автентичні і високоякісні. Для виробників це вигідно тим, що така продукція коштує дорожче, а попит на неї значно вищий, ніж на звичайну.

Право на географічне зазначення дозволяє його власникам перешкоджати його використанню третіми сторонами, чиї продукти не відповідають необхідним стандартам. Наприклад, сільськогосподарські продукти зазвичай мають якості, які визначаються місцем їх виробництва і на які впливають певні місцеві чинники, зокрема клімат і ґрунт. Географічне зазначення мають сир пармезан, грузинські вина, швейцарські годинники, шампанське, коньяк та інша продукція.

Першим зареєстрованим українським географічним зазначенням, що відповідає європейським вимогам до реєстрації і володіє правом на визнання в ЄС, стала гуцульська овеча бриндзя. Заявку на її реєстрацію 2019 року подала «Асоціація виробників традиційних карпатських високогірних сирів». 2020 року були зареєстровані географічні бренди гуцульської коров’ячої бринзи і мелітопольської черешні.

social
Слідкуйте за нами у соцмережах
subscribe
Хочеш читати новини поки нема інтернету?

Підпишись на спеціальний телеграм канал де кожна новина розміщена у повному обсязі. Твій телефон завантажуватиме новини у фоні тільки тоді, коли це можливо, і ти завжди будеш у курсі останніх подій.

Підписатися
subscribe
Підписка
Оформіть підписку
Приєднуйтесь до нашого списку розсилки, щоб отримувати актуальні новини на свою пошту.
Ми не розсилаємо спам, ми поважаємо вашу приватність.
Новини дня