Туреччина заборонила рекламу в кількох соцмережах
Туреччина заборонила рекламу в Twitter, Periscope та Pinterest через те, що ці компанії не погодилися виконати вимоги її нового закону про функціонування соцмережі, – повідомило у вівторок турецьке державне інформаційне агентство Anadolu.
На початку листопада Турецьке управління з питань інформаційних технологій та зв’язку (BTK) вперше наклало кілька штрафів у розмірі 10 мільйонів лір на кожну соцмережу.
Потім, після того, як оператори сайтів протягом 30 днів не виконували заклики, на початку грудня їх оштрафували ще раз, на втричі більшу від попередньої суми – 30 мільйонів лір поголовно.
Після другого штрафу YouTube та TikTok, а минулого тижня, у понеділок, і Facebook та Instagram також оголосили, що відкриють представництво у Туреччині. Оскільки у випадку з Twitter, для Periscope та Pinterest порушення залишалися в силі після 30 днів, їм заборонили розміщення реклами в Туреччині. Пропускна спроможність уражених соцмереж буде обмежена на 50 відсотків наприкінці наступних 3 місяців, а згодом, через наступних 30 днів, – на 90 відсотків. Для тих соцмереж, які відкриють представництво в Туреччині та виконають свої зобов’язання, буде відшкодовано чверть накладеного на них штрафу, а також звільнено від будь-яких інших обмежень.
Президент Туреччини Реджеп Таїп Ердоган на початку липня заявив, що розпочне широкомасштабний контроль за соціальними медіа, після того, як дехто образливо прокоментував його допис в Twitter про народження його онука. Тоді глава турецької держави заявив: дуже важливо розробити систему фільтрації соціальних мереж, які кишать брехнею, наклепом, нападами на особисті права та “замахами” на хорошу репутацію кого-небудь. Ердоган також поскаржився, що глобальні компанії, які контролюють програми, на відміну від західних країн, неохоче відкривають свої представництва в Туреччині. Будуть докладені всі зусилля для відкриття в Туреччині офісів відповідних компаній для вирішення юридичних та фінансових питань, – наголосив політик.
Відповідний законопроєкт був прийнятий парламентом Туреччини наприкінці липня. За законом, соцмережі, які щодня відвідують більше одного мільйона користувачів у Туреччині, повинні призначити в країні офіційного представника турецької національності. Закон також вимагає від сайтів зберігати дані про своїх турецьких користувачів на турецьких серверах. Крім того, за рішенням суду закон надає оператору сайту 24 години на видалення вмісту, що порушує чиї-небудь права. Закон набрав чинності 1 жовтня, давши на призначення контактної особи в Туреччині перший термін до 2 листопада.
У Туреччині часто переслідують тих, хто критикує уряд на одній із платформ соціальних медіа. Влада вже подала низку позовів за образу президента або поширення терористичної пропаганди, а також вивчає Twitter та Facebook, щоб у подальшому фільтрувати подібний вміст. Керівництво Анкари також неодноразово тимчасово блокувало роботу кількох сайтів. Так, наприклад, після майже трирічної заборони доступ до Вікіпедії знову став можливим у країні у січні поточного року.
Джерело: MTI
Підпишись на спеціальний телеграм канал де кожна новина розміщена у повному обсязі. Твій телефон завантажуватиме новини у фоні тільки тоді, коли це можливо, і ти завжди будеш у курсі останніх подій.
Підписатися