Уроки в піжамі: ключові недоліки дистанційного навчання
Після двох тижнів карантину, стало добре зрозуміло, що специфіка дистанційного навчання підходить не всім. Навіть ті вчителі, які добросовісно виконують роботу та прикладають неабиякі зусилля, аби забезпечити учням знання через екрани комп’ютерів, зазнають чималих незручностей. Для когось вони не значні, а для декого – дуже суттєві.
Але давайте спочатку вияснимо, що ж таке – дистанційна освіта?
Дистанційна освіта – це можливість навчатися та отримувати необхідні знання віддалено від навчального закладу в будь-який зручний час.
Головним завданням дистанційного навчання є розвиток творчих та інтелектуальних здібностей дитини за допомогою відкритого й вільного використання всіх освітніх ресурсів і програм, включно з наявними в Інтернеті.
Дистанційна форма навчання передбачає наявність доступу до мережі Інтернет, а також технічного забезпечення (комп’ютера, планшет, смартфона тощо).
Ми вже писали про те, що з наступного тижня, 6 квітня в Україні має розпочатися проект «Всеукраїнська школа онлайн», який розрахований для учнів з 5-11 класів. Навчатися дистанційно школярі зможуть переглядаючи уроки на офіційних сторінках Міністерства освіти і науки України у Facebook та YouTube. Також уроки щоранку транслюватимуть кілька українських телеканалів.
Все ніби добре виглядає, але далеко не всім підходить такий формат навчання. І ось чому:
Технічне забезпечення і низька якість інтернет-звязку
Не у всіх є особисті компютери та планшети і смартфони. І, особливо це стосується дітей, які проживають у сільській місцевості та дітей у малозабезпечених сім’ях. А через смартфони взагалі виконувати систематично домашні завдання важко і не дуже зручно. Якщо ж в сім’ї є компютер, то зазвичай його використовують всі члени родини, але в першу чергу старші діти і батьки.
Крім цього, дуже часто сайти і відео-уроки не завантажуються. І знову, це переважно стосується сільської місцевості, а також важко доступних для інтернету місць. А про гірські райони Закарпаття взагалі можні і не говорити.
Санітарні норми
Згідно установлених правил, учні 5-9 класів можуть знаходитися перед екранами не більше, ніж 20-25 хвилин за урок і не більше 3-х уроків на день. Для старшокласників тежє обмеження. Чому так? Причин багато і всі вони стосуються негативного впливу гаджетів на здоров’я дитини – страждає зір, опорно-руховий апарат, кишково-шлунковий тракт, нервова система тощо.
Об’єми та строки здачі домашніх завдань
Потрібно розуміти, що враховуючи можливості учнів, навчання не може тривати 24/7. Об’єми навчання з року в рік збільшуються, а якість викладання навпаки – падає. При такому розкладі справ перспективи освоєння і розуміння шкільного навчального матеріалу плачевні.
Різноманітність і неорганізованість інтернет-ресурсів
Наразі кожен вчитель може вільно обирати інструменти для дистанційного навчання. Але немає єдності і чіткості у цьому питанні, бо технічно забезпечити доступ до всіх ресурсів не завжди вдається.
І, що теж важливо, багато шкільних вчителів просто бояться діджиталізації освіти. І, знову ж це стосується переважно шкіл у сільській місцевості.
Психоемоційний стан учня
В умовах тривалого карантину порушується звичний ритм дня і сну школярів. Діти просто не можуть/хочуть працювати в такому режимі. Навчання удома не дисциплінує, а часто, навпаки розслабляє і десоціалізовує дітей.
НЬЮЗМЕЙКЕР
Підпишись на спеціальний телеграм канал де кожна новина розміщена у повному обсязі. Твій телефон завантажуватиме новини у фоні тільки тоді, коли це можливо, і ти завжди будеш у курсі останніх подій.
Підписатися