karpat.in.ua

Наукова дискусія в Закарпатському угорському інституті

Закарпатський угорський інститут ім. Ференца Ракоці ІІ спільно з Громадською організацією «ҐЕНІУС» 12 травня в онлайн-форматі провів дебати «Наука, що формує майбутнє».

Захід відбувся цього року вже вчетверте. Він є частиною Закарпатської наукової студентської конференції, яка 13 травня буде проведена вшістнадцяте. На ній виступлять 35 доповідачів у п’ятьох різних секціях.

Мета наукових дискусій полягає в тому, щоб студенти закарпатських вишів, тобто інтелектуали, які є майбутнім угорців Закарпаття, мали якнайширший кругозір та уявлення про виклики, проблеми й процеси, що відбуваються у світі.

На початку заходу учасників привітала директорка ГО «ҐЕНІУС» Наталія Вараді. Затим виступив ректор Закарпатського інституту ім. Ференца Ракоці ІІ Іштван Черничко. «Досліджувати потрібно, досліджувати варто, адже там, де є дослідження, є місце для дискусії», – підкреслив він. А відтак висловив радість з приводу того, що навіть за нинішніх змінених обставин захід зібрав чимало учасників.

Після вітальних промов розпочалися дебати. Перед студентами виступили знані угорські науковці. Зокрема професор Габор Ердевді (Будапештський університет ім. Лоранда Етвеша) порушив тему «Граф Лайош Баттяні – голова першого незалежного угорського уряду», професор Карой Кочіш (Академія наук Угорщини) – «Угорщина та угорці. Взаємозв’язок держави та етнічного простору на території Угорщини в останньому тисячолітті». Професор Міклош Контра (Реформатський університет ім. Гашпара Контри) виступив з доповіддю «Мовна освіта, яка формує майбутнє», а професор Томаш Вайсбург (Національна наукова студентська рада) з темою «Професійна самоосвіта – інвестування в безпечне майбутнє».

Захід відбувся за підтримки угорського уряду та Програми «Національні таланти».

K. K./Kárpátalja hetilap