Верховна Рада України скасувала нарахування штрафних балів водіям
Кілька днів тому український парламент прийняв Закон України «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо штрафних балів» (законопроєкт №2809).
Закон виключає з Кодексу України про адміністративні правопорушення норми щодо дії адміністративного стягнення у виді штрафних балів, що накладається на громадян за правопорушення у сфері безпеки дорожнього руху, зафіксовані в автоматичному режимі. За це рішення проголосували понад 300 народних депутатів.
До відома, система штрафів, яку днями скасував парламент, була введена в Україні у 2015 році. Тоді було сформовано нове правило: кожному громадянину, який має право керувати транспортним засобом, на початку кожного року (або ж з того дня, коли він отримав право керування автівкою) автоматично нараховувалося 150 балів до календарного кінця року.
Звісно, ці 150-ти балів могли застосовуватися виключно для, так би мовити, несерйозних правопорушень, за які водієві не може загрожувати негайне позбавлення волі.
Скасування старих правил штрафування приурочене до 1 травня не просто так. Справа у тім, що саме з 1 травня 2020 року в Україні починає працювати «Автоматична система фотовідеофіксації порушень ПДР». На початковому етапі вона фіксуватиме лише перевищення встановлених обмежень швидкості руху транспорту. Це робитимуть прилади автоматичної фіксації і контролю, що дозволить в автоматичному режимі виявляти порушення та фіксувати їх на фото або відео.
З 1 травня при перевищенні швидкості більш ніж на 22-23 км/год система автоматично фіксуватиме порушення та виноситиме постанову про порушення. Далі постанову підпише уповноважений працівник поліції та її буде надіслано за місцем реєстрації власника автівки. Це – реальний штраф.
Такі прилади контролю встановлять на аварійно небезпечних місцях та на тих ділянках доріг, де концентрується багато ДТП. Першими будуть встановлені 50 приладів контролю, зокрема 20 у Києві та 30 на дорогах державного значення Київської області.
Варто нагадати, що система фотовідеофіксації почала працювати в Україні у тестовому режимі наприкінці лютого цього року. Тоді МВС повідомило про 30 тисяч порушень у Києві всього лиш за 12 годин. Виходить, за добу у столиці стається приблизно 60 тисяч порушень.
Це значить, що за умови оформлення на кожне порушення ПДР мінімального штрафу на суму 255 гривень виходить, що щодня водії теоретично можуть поповнювати київський міський бюджет на 15 мільйонів гривень, щомісяця – на 450 мільйонів і щороку – на 5,4 мільярди гривень.
Тепер цей законопроєкт ще має підписати президент України. Але українським водіям уже потрібно готуватися до «нового» порядку штрафування.
«Нова система штрафування» виглядає серйозніше за попередню і має мотивувати водіїв бути більш відповідальними, щоб не платити реальних грошових штрафів. Адже «бальна система» не стимулювала водіїв бути уважними та законослухняними, а просто відтерміновувала реальне покарання і в її межах водій міг допускати помилки, які потім формували звичку. Списання балів і фактична безкарність привчали водіїв до нехтування правилами – принаймні перші три рази.
Тепер, якщо система реально запрацює, водії-порушники платитимуть зі своєї кишені штрафи, бо камера фіксації матиме докази їхнього невмілого водійства.
НЬЮЗМЕЙКЕР
Підпишись на спеціальний телеграм канал де кожна новина розміщена у повному обсязі. Твій телефон завантажуватиме новини у фоні тільки тоді, коли це можливо, і ти завжди будеш у курсі останніх подій.
Підписатися