Південна Корея розробляє військові технології майбутнього
Hyundai розробляє танк майбутнього – K3. Це наступник K2, який буде вже з водневим двигуном. Новий танк матиме кілька важливих переваг, однак і низку недоліків. Утім на вдосконалення ще є час, адже південнокорейська компанія планує випустити броньований автомобіль у 2040 році.
Дочірня компанія Rotem – Hyundai – виробляє не тільки автомобілі, але й важку броньовану техніку. Зокрема танки K2, які випередили Leopard-2 у польській програмі закупівель. Тим часом Південна Корея вже працює над бронетехнікою майбутнього – K3, повідомляє видання Stern.
Компанія Hyundai заявила, що K3 працюватиме на водні
Він спалюється не в двигуні внутрішнього згоряння чи турбіні, а в паливних елементах для виробництва електроенергії, яка потім зберігається в батареях. Ця концепція має перевагу тому, що протягом певного часу танк зможе працювати на максимальній потужності від паливних елементів та акумуляторів.
Електропривід вирішує ще одну проблему. Оскільки танк потребує енергії навіть у режимі очікування, то досі головний двигун мав працювати для цього безперервно.
Абсолютно новий дизайн
Не дивно, що компанія обрала водень, адже вона виготовляє ці паливні елементи для важкої техніки. Водень буде зберігатися в газових баках під тиском, а не в зрідженому вигляді. Якими є безперечні переваги цього? Щодо двигуна, то привід буде практично безшумним. Однак танк по-справжньому тихий лише в стані спокою. Щойно бойова машина починає рухатися, характерні звуки шасі й гусениць, а також вібрації все одно створюватимуть шум.
Крім того, контрольний тепловий сигнал буде набагато меншим, ніж у танка з двигуном внутрішнього згоряння, тому теплові камери не зможуть виявляти транспортний засіб так швидко. Комбінація паливного елемента, батареї та електродвигуна має набагато менше рухомих частин, тож це полегшить обслуговування.
Однак поки що не відомо, чи справді воднева тяга стане поширеною на бойових машинах, оскільки, крім зазначених переваг, існують і суттєві недоліки.
Зберігання та транспортування водню набагато складніші, ніж дизельного пального. Для останнього достатньо простих металевих контейнерів. Для водню ж, навпаки, потрібні ємності, здатні витримувати високий тиск та агресивні властивості газу. Горіння дизельного пального небезпечне, але це ніщо порівняно з хмарою водню та кисню, що може спалахнути. Фактично перші танки K3 матимуть гібридний привід, який працюватиме на дизелі, якщо того вимагатиме ситуація.
Ці бойові машини матимуть також кращі можливості маскування, технологію автономного водіння та будуть оснащені безпілотником спостереження й новою 130-міліметровою гарматою. Танк буде запущений зі стелс-технологією, а екіпаж з трьох осіб перебуватиме в спеціальному модулі захисту. Однак усе це – майбутнє, адже очікується, що K3 вийде на ринок не раніше 2040 року.
Підпишись на спеціальний телеграм канал де кожна новина розміщена у повному обсязі. Твій телефон завантажуватиме новини у фоні тільки тоді, коли це можливо, і ти завжди будеш у курсі останніх подій.
Підписатися