Google і YouTube припинили політичну рекламу
З 22 вересня 2025 року ми не будемо показувати виборчу рекламу на території Європейського Союзу, а сторінка «Політична реклама в Європейському Союзі» буде видалена, — йдеться в короткому повідомленні, опублікованому вгорі сторінки рекламодавців Google. Тим часом політичні реклами також зникли з YouTube, який належить до того ж конгломерату, що й Google. Причиною такого рішення є прагнення Європейського Союзу обмежити політичну рекламу, проте одностороннє рішення американської технологічної компанії критикують європейські професійні організації.

Як ми вже повідомляли раніше, в середині липня Meta Platforms Inc., материнська компанія Facebook, оголосила, що з жовтня припинить розміщувати рекламу на політичні, виборчі та соціальні теми в Європейському Союзі.
Посилаючись на прийнятий ЄС у березні минулого року регламент про прозорість політичної реклами, а також на його недоліки, компанія заявила, що положення встановлює невиконані вимоги щодо прозорості політичної реклами, тому вона вирішила заборонити політичну рекламу на всій території ЄС.
Під час липневого оголошення Meta нагадала, що вона не єдина у своєму рішенні, оскільки Google вже наприкінці 2024 року припинив політичну рекламу в ЄС.
Згідно з переліком Mandiner, на основі політик Google, реклами, розміщені нижче, вважаються політичною рекламою в ЄС:
• Політична партія, обраний державний службовець або кандидат до Європейського парламенту,
• політична партія, обраний державний службовець або кандидат на виборну державну посаду в державі-члені ЄС. Приклади: депутати національних парламентів та безпосередньо обрані президенти,
• питання референдуму, кампанія, організована з метою проведення референдуму, або заклик до проведення загальнонаціонального референдуму чи референдуму на рівні штату або провінції з питання незалежності.
Незабаром відбудуться вибори, де можна буде перевірити нову норму
Перед оголошенням Google в понеділок, минулої середи на Euronews з’явився довгий звіт, в якому портал узагальнив критику провідних організацій європейської рекламної галузі щодо законодавства ЄС. Подібно до Meta, Європейська асоціація реклами та Європейська мовна спілка (EBU) також висловили незадоволення недостатнім визначенням окремих понять, таких як «політичний діяч» та «політична реклама», на їхню думку, «немає надійного джерела інформації, на основі якого провайдери могли б перевірити, чи є клієнт або користувач політичним діячем». Європейська мовна спілка (ЄМС) поділяє занепокоєння організації.
У тому ж джерелі Euronews пише, що відповідна нова система правил ЄС набуде чинності 10 жовтня, і з цього часу реклама, ймовірно, зникне з платформ Meta (тобто, наприклад, з Facebook).
Слід зазначити, що 29 жовтня в Нідерландах відбудуться парламентські вибори, тож це можуть бути перші вибори, які можна буде розглядати як випробування для законодавства ЄС.
Підпишись на спеціальний телеграм канал де кожна новина розміщена у повному обсязі. Твій телефон завантажуватиме новини у фоні тільки тоді, коли це можливо, і ти завжди будеш у курсі останніх подій.
Підписатися