В МО розповіли, як працюватиме автоматичне продовження відстрочок

В МО розповіли, як працюватиме автоматичне продовження відстрочок

15:10 Жовтень 27, 2025

Життя 791 4 хвилини

Magyar

Міноборони рекомендує за можливості оформлювати документи через Резерв, щоб мати актуальний цифровий документ без зайвих візитів.

З 1 листопада в Україні відбуватиметься автоматичне продовження відстрочок від мобілізації. Військовозобов’язані зможуть подавати документи через застосунок Резерв+ або ЦНАП. Про це розповів очільник цифрових проєктів Міноборони Мстислав Банік в ефірі національного телемарафону.

Як відомо, в Україні кожні 3 місяці продовжується воєнний стан. Відповідно кожні 3 місяці значна частина відстрочок втрачає свою чинність. Ті хто має право на відстрочку – повинні отримувати нову.

За словами Баніка, близько 600 тисяч українців з 1 листопада отримають відстрочки без особистих звернень.

Для того, щоб зменшити черги в ТЦК, зменшити навантаження і зробити процес прозорішим, більшу частину цих відстрочок – дійсно близько 600 тисяч – ми продовжуємо автоматично. Людям для цього нічого робити не потрібно, – наголосив він.

Чиновник додав, що система перевірятиме чинні підстави у державних реєстрах – наприклад, наявність трьох дітей, навчання чи наукової діяльності. У такому випадку відвідувати ТЦК або ЦНАП не потрібно, а сповіщення про продовження з’явиться у Резерв+.

Нові відстрочки можна буде оформити двома шляхами: онлайн у Резерв+ або через ЦНАП. Основні 11 категорій відстрочок (які охоплюють 80% випадків) будуть доступні в застосунку. За його словами, 9 основних відстрочок уже доступні в Резерв+, ще 2 будуть доступні найближчими днями.

“Якщо ти вперше подаєшся на відстрочку, або якщо у категорії багато паперових документів, або ти просто не користуєшся Резервом – можна буде звернутися до ЦНАПу. Але тільки після 1 листопада”, – пояснив Банік.

Він наголосив, що ЦНАП лише приймає документи і передає їх до ТЦК, а рішення ухвалює саме ТЦК. Через 7 днів інформацію можна буде перевірити у Резерв+ або дізнатися безпосередньо в ЦНАП.

За словами Баніка, до 31 жовтня система працює у старому режимі, а ЦНАП – ще не приймає документи. Можна звернутись у будь-який ЦНАП, а не лише за місцем проживання.

При цьому Міноборони рекомендує за можливості оформлювати документи через Резерв, щоб мати актуальний цифровий документ без зайвих візитів.

На питання про статус військовозобов’язаного в період розгляду документів Мстислав Банік відповів, що діють попередні правила.

“Його поточна відстрочка діє до 5 листопада, поки триває наш період воєнного стану. Загалом усі правила залишаються такими ж, як були три місяці чи пів року тому”, – зазначив він.

Таким чином, подання документів не скасовує чинної відстрочки, і до завершення її терміну статус військовозобов’язаного не змінюється.

social
Слідкуйте за нами у соцмережах
subscribe
Хочеш читати новини поки нема інтернету?

Підпишись на спеціальний телеграм канал де кожна новина розміщена у повному обсязі. Твій телефон завантажуватиме новини у фоні тільки тоді, коли це можливо, і ти завжди будеш у курсі останніх подій.

Підписатися
subscribe
Підписка
Оформіть підписку
Приєднуйтесь до нашого списку розсилки, щоб отримувати актуальні новини на свою пошту.
Ми не розсилаємо спам, ми поважаємо вашу приватність.
Новини дня