Хто такі інтернет-хейтери і як з ними боротись?
Кожен користувач соціальних мереж хоч раз зіштовхувався з проявами агресії з боку зовсім незнайомих людей. Хто ж такі ці хейтери, чому вони так себе поводять, і як з ними боротися?
Хейтеринг – молодіжне явище
Слово “хейтер” має англійські корені і походить від загальновідомого “hate”, що означає “ненависть”, “ненавидіти”. З цього випливає, що хейтери – це користувачі, основним життєвим почуттям яких є неприязнь, агресія та ненависть. Хейтити можна якусь окрему річ, явище чи особу або ж зливати негатив абсолютно на всіх і все, що якимось чином привернуло увагу.
Кілька психологічних дослідження визначили, що хайтеринг характерний для молоді 15-25 років, тому що базується на максималізмі і непримиримості, які з віком сходять нанівець. Наприклад, тяжко уявити собі досвідчену дорослу людину, яка зливає накопичений негатив в інтернет на незнайомих людей чи недоступний їй речі. Хоча в деяких випадках подібне відношення може зберегтися упродовж всього життя, як риса характеру.
Цікаво, що перші “ненависники” з’явилися в молодіжному реперському середовищі США, де було прийнято ненавидіти і поливати брудом всіх, хто виражав зневагу до цього стилю музики та його представників.
Негатив в інтернеті
З кожним днем соціальні мережі займають все більшу частину нашого життя, тому велика кількість явищ з реалу переносяться в онлайн – ми листаємо стрічку новин, дивимося цікаві фото і стежимо за життям інших людей. Та іноді побачене може викликати негативні емоції: зневагу, образу чи заздрість, які шукають виходу. І якщо частина людей здатна відгородитися від неприємних емоцій, інші з задоволенням зливають їх назад в інтернет, висловлюючи обурення з будь-якого приводу.
Очевидно, що найбільше від атак хейтерів страждають відомі особи та медійні діячі, адже їх життя проходить на виду і часто знаходить відображення в соціальних мережах. Однак для зірок ненависники можуть приносити користь, адже вони привертають увагу до конкретних дописів, підвищують кількість відвідувань сторінки та піднімають рейтинг зірок.
Як реагувати на негатив в мережах
Якщо ви болюче реагуєте на критику, а образливі коментарі можуть зіпсувати настрій на цілий день, психологи радять притримуватись таких рекомендацій:
1. Не сприймайте соцмережі занадто близько – це віртуальний простір, і не варто переносити емоції з нього в реальне життя.
2. Не вступайте в дискусії чи сварки якщо бачите, що опонент не здатен сприймати контраргументи. Зазвичай, таким людям важливий сам процес сварки, тому вони не визнають свої помилки, навіть якщо їм привести сотні доказів.
3. Одразу видаляйте негативні коментарі та баньте хейтерів, якщо словесна баталія розвинулась під вашим постом.
4. Якщо ненависник переслідує вас постійно, повідомте про проблему адміністратора груп чи форумів або зверніться до провайдера послуг.
5. Агресор може продовжити знущатися над вами на своїй сторінці, але ви можете пожалітися на допис адміністрації сайту чи соцмережі, вимагаючи, щоб образливі публікації було видалено.
Пам’ятайте – кібербулери атакують лише тих людей, хто болісно на них реагує та вступає в сварку. Якщо ж деякий час ігнорувати нападника, він втратить до вас інтерес і знайде собі нову жертву.
Підпишись на спеціальний телеграм канал де кожна новина розміщена у повному обсязі. Твій телефон завантажуватиме новини у фоні тільки тоді, коли це можливо, і ти завжди будеш у курсі останніх подій.
Підписатися