Як нова соцмережа захоплює світ. Що треба знати про Clubhouse?

Як нова соцмережа захоплює світ. Що треба знати про Clubhouse?

15:08 Січень 30, 2021

Життя 3803 9 хвилин

Magyar

Здається, Clubhouse сьогодні у всіх на слуху. Новій соцмережі ще немає й року, а вона вже оцінюється в мільярд. Що таке Clubhouse, в чому її новизна та унікальність, хто є засновниками, інвесторами та скільки коштів вже вкладено в багатообіцяючий стартап Кремнієвої долини, спробуємо розібратися нижче.

Еволюція соцмереж

Clubhouse – це мобільний додаток для спілкування голосом. Наразі він доступний тільки для пристроїв на iOS. Тобто, по суті зареєструватися наразі можуть тільки користувачі айфонів.

Що ж такого особливого у спілкуванні голосом? Ми це робимо щодня по телефону, зуму, скайпу чи дискорду. Однак, у Clubhouse можна спілкуватися не тільки один на один, а й із великою кількістю слухачів. Тобто, те саме радіо чи підкасти, чи трансляції YouTube, чи прямі ефіри в Facebook, Instagram чи TikTok, скажете ви. Однак, унікальністю є те, що будь-хто зі слухачів може підняти руку і включитися в розмову. Тобто, можна активно включатися в розмови людей, за якими ви стежите в соцмережах, але не маєте змоги спілкуватися напряму. Також шукати лінки для доступу не потрібно, у кожного користувача є стрічка новин, в якій людина бачить теми запланованих розмов будь-яких інших користувачів і може до них приєднатися, стати як спікером, так і просто слухачем.

Ажіотаж навколо інвайтів

Додатковий ажіотаж навколо соцмережі, що базується на голосі спричинений тим, що далеко не кожен бажаючий може в ній зареєструватися, а тільки ті, хто отримав запрошення. Такий інвайт можна отримати від тих, хто вже зареєстрований у мережі або особисто подати заявку і чекати погодження від адміністраторів. В мережі швидко з’явилися сайти, де таке запрошення пропонують купити за $20-30. В Україні створено Facebook-групу Ukrainian House on Clubhouse, де користувачі беруть та надають одне одному інвайти по ланцюжку.

Не все так гладко

Та попри стрімкий ріст популярності, зручний функціонал та цікавий контент, Clubhouse зазнав критики через недотримання безпеки та зловживання з боку деяких користувачів, які в компанії мали б попереджувати.

Зої Шиффер у виданні The Verge пише, що багато єврейських користувачів більше не почувають себе безпечно в Clubhouse після гарячої розмови, яка ознаменувалася расистськими стереотипами. Таке міроприємство, під час якого обговорювали антисемітизм в чорношкірих общинах тривало 3 години і зібрало 369 учасників.

На момент інциденту, додаток знаходився в закритій бета версії і в ньому ще не було інструментів для модерації в обговореннях, де бере участь велика кількість учасників.

Як соціальна мережа тільки зі звуком, Clubhouse має унікальні виклики щодо модерації. Адже тут не можна покластися на можливості текстового пошуку, які використовуються в більшості соціальних мереж, і не існує простого механізму для виділення певного коментаря як неприйнятного. Для критиків додатку це заплутана комбінація, яка може вийти з-під контролю при розгляді делікатних тем.

Засновник Пол Девідсон уже не вперше стикається з проблемою модерації контенту, адже після додавання функції в Pinterest “Я це спробував”, яка дозволяла додавати фото свого способу зробити що-небудь у піні на ту ж тему. Після чого Pinterest побачив всплеск порнографічного змісту на платформі, повідомляє Кейсі Ньютон в The Verge.

Засновники з досвідом та репутацією

Пол Девісон є одним із засновників Clubhouse, колишній інженер Google, заснував стартап Highlight, котрий купив Pinterest в 2016 році. У лютому 2020 Пол Девідсон об’єднався з іншим екс-працівником Google та підприємцем Роханом Сетом, і вони заснували Alpha Exploration Company, материнську компанію Clubhouse, повідомляє Forbes.

Фандрейзинг і оцінка єдинорога

Засновники залучили перші $12 млн від інвестфонду Andreessen Horowitz. Вже на цьому етапі компанію оцінили в близько $100 млн., передає CNBC. Тоді додатком користувалися всього півтори тисячі користувачів.

На минулому тижні у Clubhouse повідомили, що залучили новий раунд фінансування. Суму раунду не вказали, кошти залучили знову через Andreessen Horowitz та інвест-партнера Ендрю Чена. За даними The Information, в раунд B залучили інвесткошти при оцінці компанії 1 млрд дол, тобто Clubhouse став компанією-єдинорогом за менше ніж рік від моменту запуску. За оцінкою Axios розмір раунду склав $100 млн, передає TechCrunch.

Наразі у компанію вклали кошти 180 різних інвесторів. Всі вони несуть високі ризики заради імовірної кратної винагороди за вкладені кошти, пише Ден Прімак виданню Axios. Автор також зазначає, що на фоні пандемії та перебування вдома через локдаун мільйонів людей, аудіо бум роздувається штучно. Крім того, впевненість основного інвестора та наближених підсилюється ще й їхньою особистою пристрастю щодо використання додатку. Адже один із учасників інвестфонду, Марк Андріссен став одним із перших користувачів додатку, після чого вирішив проінвестувати його. В підсумку, фонд Andreessen Horowitz випередив інших інвесторів, тим самим його винагорода буде кратно більшою.

Даррелл Етерінгтон у матеріалі TechCrunch вважає, що для раунду Б така кількість інвесторів є нечувано великою. Крім того, у списку є багато незалежних дрібних інвесторів з невеликою часткою, що дещо ускладнить подальшу роботу та залучення на нових раундах.

Що далі?

Залучені кошти необхідні для того, щоб розробити різні варіанти монетизації для авторів платформи: підписку, донати, продаж квитків, тощо. Вже на ранніх етапах компанії вдалося залучити відомих людей, і, щоб підтримати стійкий інтерес до платформи та залучити більше талановитих авторів, буде запроваджено можливість отримувати доходи на платформі від створюваного контенту. Крім цього, додаток стане привабливим майданчиком для проведення різноманітних онлайн-івентів з платним доступом. Наразі Clubhouse є безкоштовним для всіх та не отримує доходів з реклами, преміум-доступів, тощо. Однак, після запровадження монетизації для авторів можливою стане і монетизація самої компанії.

У Clubhouse вже анонсували початок роботи над додатком для Android, удосконалення бек-енд розробки, щоб встигати за стрімким зростанням кількості користувачів, а також компанія вкладатиме значні ресурси та зусилля у команду з виявлення та попередження зловживань на платформі.

Оксана ЧОПАК

social
Слідкуйте за нами у соцмережах
subscribe
Хочеш читати новини поки нема інтернету?

Підпишись на спеціальний телеграм канал де кожна новина розміщена у повному обсязі. Твій телефон завантажуватиме новини у фоні тільки тоді, коли це можливо, і ти завжди будеш у курсі останніх подій.

Підписатися
subscribe
Підписка
Оформіть підписку
Приєднуйтесь до нашого списку розсилки, щоб отримувати актуальні новини на свою пошту.
Ми не розсилаємо спам, ми поважаємо вашу приватність.
Новини дня