Обов'язковий техогляд авто знову в Україні? Коли і кому

Обов'язковий техогляд авто знову в Україні? Коли і кому

20:08 Січень 20, 2022

Життя 1004 5 хвилин

Magyar

Повернення обов’язкового технічного огляду автомобілів знову можливе в Україні. Десять років тому, у 2011р., техогляд в Україні скасували. Але, навесні 2021-го у Міністерстві інфраструктури підготували законопроект, яким повернуть обов’язковість техогляду.

Такі кроки міністерства обумовлені відповідними директивами Євросоюзу. Згідно з умовами асоціації України з ЄС, крайній термін для впровадження механізму обов’язкового техогляду транспортних засобів — 2021 рік. Про це розповідав міністр інфраструктури Владислав Криклій.

Відтак, законодавчу норму про обов’язковість техогляду мають запровадити не пізніше вересня 2022р.

Щоб закон набув чинності, його ще мають схвалити в уряді, далі він має пройти процедуру реєстрації у Верховній раді та голосування нардепів.

Спробуємо розібратися, які саме транспортні засоби будуть зобов’язані проходити техогляд, як часто та на який техстанціях.

Який транспорт зобов’яжуть проходити техогляд?

Згідно з проектом закону, тeхогляд будуть проходити легкові автомобілі, вантажний транспорт та причепи.

Обов’язковому техогляду будуть підлягати не тільки комерційні, а й приватні авто. Легковик після першої реєстрації техогляд буде проходити через 4 роки, а далі щороку. А автівки, у яких до 8 пасажирських місць та вантажні до 3,5 тон — кожні 2 роки.

Автівки, які працюють як таксі, зобов’язані проходити техогляд щороку.

Також техогляд обов’язковий під час перереєстрації на нового власника, після ДТП, у разі виявлення недоліків під час придорожньої перевірки.

Згідно з проектом закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у сфері безпеки експлуатації колісних транспортних засобів», передбачено державне регулювання у сфері безпеки експлуатації колісних транспортних засобів.

Тахографи та контроль за режимом роботи водіїв

Крім повернення періодичних техоглядів, які покликані перевіряти придатність транспортних засобів до експлуатації, вводиться вимога щодо встановлення тахографів на деякі типи ТЗ. Також контролюватимуть та встановлюють відповідальність за порушення режиму відпочинку та роботи водіїв.

Правила часу управління режимом роботи та відпочинку водіїв будуть спільними з країнами учасниками ЄС, а дії між Україною та країнами учасницями ЄС будуть координуватися відповідно до принципу пропорційності, передає Слово і діло.

Зміни для професійних водіїв на цьому не закінчуються, адже для них пропонують запровадити нову схему підвищення кваліфікації.

Де проводитимуть техогляд?

Процедура технічного огляду транспортного засобу має проводитися з обов’язковою фіксацією на фото чи відео. Право проводити техогляд отримають приватні СТО, які мають необхідне обладнання або сертифіковані.

Штрафи

За непроходження техогляду у законопроекті передбачені штрафи у розмірі 17 тис грн, а в разі повторного порушення — позбавлення водійських прав.

Корупція

Автоюрист Денис Конюшко переконаний, що повернення обов’язкового техогляду в Україні тільки створить джерело корупції, і не допоможе зменшити аварійність на дорогах. Про це пише УНІАН.

Олександр Федченко, автоексперт, говорить у коментарі Апострофу про те, що приватним СТО, які отримали відповідну ліцензію, буде не вигідно продавати документ за кількасот гривень, адже вони ризикують втратити право проводити техогляди. Таким чином, на думку автоексперта, такий підхід зможе викорінити корупцію в цьому сегменті.

Оксана ЧОПАК

social
Слідкуйте за нами у соцмережах
subscribe
Хочеш читати новини поки нема інтернету?

Підпишись на спеціальний телеграм канал де кожна новина розміщена у повному обсязі. Твій телефон завантажуватиме новини у фоні тільки тоді, коли це можливо, і ти завжди будеш у курсі останніх подій.

Підписатися
subscribe
Підписка
Оформіть підписку
Приєднуйтесь до нашого списку розсилки, щоб отримувати актуальні новини на свою пошту.
Ми не розсилаємо спам, ми поважаємо вашу приватність.
Новини дня