Викладання румунської мови за спеціальним навчальним планом в угорських класах довело свою ефективність
У Румунії викладання румунської мови за спеціальним навчальним планом для угорськомовних класів довело свою ефективність, і зараз проводяться подальші консультації з учителями щодо того, як зробити цей процес ще більш ефективним, повідомила представниця Демократичного союзу угорців Румунії, відповідальна за питання освіти Каталін Мігайфолві в інтерв’ю виданню Transtelex.
В інтерв’ю трансільванському угорському виданню Каталін Мігайфолві зазначила, що з 2018 року угорські восьмикласники на іспитах із румунської мови та літератури показують стале покращення результатів. У 2018 році частка угорських учнів, які отримали оцінку вище п’яти балів, що вважається у державній освіті Румунії прохідним, становила 53 відсотки, тоді як у 2022 році такого результату досягли майже 60 відсотків із них.
На думку фахівця, це співвідношення буде збільшуватися, тому що нові інноваційні навчальні програми вимагають нових методик, на які повинні переходити вчителі.
«Повинно вирости покоління, щоб побачити їхню ефективність і мати можливість вимірювати це в результатах. Зміни не відбуваються відразу», – зазначила Каталін Мігайфолві.
Вона також повідомила, що новий закон про освіту Румунії дозволяє фінансувати програми, які допомагають угорським учням вивчати румунську мову, але для цього ще потрібно розробити методологію. Відділ освіти Демократичного союзу угорців Румунії зокрема також планує проводити мовні табори та організовувати програми обміну студентами для вивчення румунської мови.
Щодо освітнього процесу в діаспорі, вона зазначила, що, порівняно із ситуацією двадцятирічної давнини, значно скоротилася кількість освітніх закладів, де учні різних класів навчаються разом в одному.
«Частково це пов’язано з тим, що було створено багато гуртожитків у діаспорі, також було реалізовано програму шкільних автобусів і безкоштовних обідів. Це забезпечує рівні можливості для сільських і міських студентів», – додала Каталін Мігайфолві.
Колишній педагог, яка працювала в тому числі і в школах діаспори, зазначила також, що грантові програми для підвозу учнів існували і раніше, проте часто не було транспортних засобів для цього. «Порівняно з цим прогрес значний, адже в багатьох місцях проблема шкільного автобуса була вирішена або за підтримки уряду, або через програму Товариства ім. Ракоці», – додала вона.
Підпишись на спеціальний телеграм канал де кожна новина розміщена у повному обсязі. Твій телефон завантажуватиме новини у фоні тільки тоді, коли це можливо, і ти завжди будеш у курсі останніх подій.
Підписатися