Ваговий контроль фур в Україні посилять. А як із цим у Європі?
Президент пообіцяв встановити на дорогах 50-80 комплексів вагового контролю. А все через те, що далекобійники часто-густо їздять по автошляхах з вантажем, що перевищує всі дозволені норми і тим самим псують дорожне покриття, завдаючи шалених збитків державі.
В Україні контролем дотримання вагових норм при перевезенні вантажів займається Укртрансбезпека. Віднедавна для підсилення роботи цього відомства, долучилися Нацполіція і СБУ. Однак, далекобійники діляться, що, якщо дуже потрібно перевезти вантаж понад норму, то зробити це можна…
А як у Німеччині?
Ми дізнавалися, як влаштована система контролю за водіями фур у Німеччині, щоб зрозуміти, яким шляхом має рухатися Україна в цьому напрямку.
Всі знають, що у Німеччині – ідеальні дороги. Але і навантаження на дороги у цій країні суворо контролюється. Штраф становить від 35 євро до 425 євро, залежно від того, на скільки перевищено ваговий ліміт.
Контроль здійснює не тільки поліція, а й спеціальне Відомство вантажних перевезень. Їхня основна діяльність – перевірка транспорту, лічильників та сплати за користування автошляхами.
Якщо виявлено порушення, відкупитися неможливо. Штраф виписують двічі – і на водія, і на фуру, тобто, компанію-власника транспорту. Зупинену фуру, якщо норми перевищено більше ніж на 5% зупиняють і далі не пускають.
По автошляхах Німеччини є як стаціонарні ваги, так і пересувні.
Окрім перевищення ваги, існують також покарання за неправильне закріплення вантажів, надірвані ремені чи інші вади закріплення. Тут передбачений потрійний штраф – і водію, його фірмі і фірмі-експедитору вантажу, адже неправильне закріплення вантажу несе потенційну загрозу для інших учасників руху.
Також, водій не може перебувати за кермом більше, ніж 9 годин на добу. При чому, перша зупинка щонайменше на 40 хвилин має відбутися не пізніше, ніж через чотири з половиною години після виїзду водія. Лічильники зчитуються інспекторами навіть на відстані.
Як бачимо, в ЄС та Німеччині зокрема, сфера вантажних перевезень суворо контролюється, а за найменше недотримання правил, водії та компанії отримують не малі штрафи. До того ж, якось уникнути чи відкупитися від контролерів неможливо, що звісно ж мотивує їздити за всіма правилами. Чи вдасться навести порядок на дорогах України, покаже час.
Оксана ЧОПАК
Підпишись на спеціальний телеграм канал де кожна новина розміщена у повному обсязі. Твій телефон завантажуватиме новини у фоні тільки тоді, коли це можливо, і ти завжди будеш у курсі останніх подій.
Підписатися