Закарпатське угорськомовне педагогічне товариство проводить курси підвищення кваліфікації освітян
9 серпня на базі Закарпатського угорського інституту ім. Ференца Ракоці ІІ стартували курси підвищення кваліфікації освітян, організовані Закарпатським угорськомовним педагогічним товариством. Цього року семінар проводять вже вдвадцяте.
В рамках програми передбачено 30-годинне навчання педагогів на теми: «Традиційні народні ігри у дитячому садку», «Шаховий палац», «Шаховий майданчик», «Лего, як метод навчання», «Старовинна музика та музичні інструменти» і «Робототехніка».
Мета семінару – збагатити знання освітян найсучаснішими методами навчання, а також надати відповідний досвід у підготовці навчальних матеріалів та презентацій та використання можливостей, які надають сучасні цифрові платформи.
Участь у навчанні перуть вчителі математики, інформатики, фізики, хімії, біології, історії, географії, угорської мови та літератури, іноземної мови (аннгійської та німецької), української мови та літератури.
В рамках заходу 11 серпня виступила президент Закарпатського угорського інституту ім. Ференца Ракоці ІІ Ілдика Орос з лекцією на тему «Становище освіти на Закарпатті у світлі результатів зовнішнього незалежного тестування 2019 року».
Доповідач розповіла, якими методами вчителі можуть правильно усвідомлено оцінювати успішність учнів у школах. Крім того, йшлося про методи, форми і типи оцінювання.
Під час лекції представили і результати досліджень, викладених у книзі «Становище освіти на Закарпатті у світлі результатів зовнішнього незалежного тестування 2019 року», проведених Ілдікою Орос спільно з Каталін Паллаі. Присутнім представили детальну інформацію про якість підготовки до випускних іспитів в закарпатських освітніх закладах (гімназіях, середніх школах, професійно –технічних навчальних закладах тощо).
«Цифри показують, що проблема на Закарпатті не з угорськими учнями та навчанням угорською мовою, як вважає керівництво, а з системою освіти», – зазначалося під час виступу.
Як доказ, у книзі наведені порівняльні дані результатів ЗНО 2019 року, які досягли випускники шкіл та інших навчальних закладів з різними мовами навчання (угорською, румунською, українською). Результати показують, що хоча угорські учні і не на першому місці у списку, але далеко не на останньому.
Зазначалося, що загалом норма Закону про освіту, згідно з якою школи нацменшин, особливо угорськомовні школи, мають перейти на українську мову навчання, щоб краще пройти зовнішнє незалежне оцінювання з української мови та літератури, не виправдана. З іншого боку, підтвердився педагогічний аргумент про те, що рівень випускного іспиту з української мови та літератури слід диференціювати, йшлося під час виступу.
Учасники семінару в рамках навчання прослухають серію лекцій та долучаться до практичних занять у різних секціях.
Відповідно до постанови Міністерства освіти і науки України, усі навчальні заклади мають право визнавати сертифікати про підвищення кваліфікації вчителів, тож 30-годинний курс навчання, який проводить Закарпатське угорськомовне педагогічне товариство, може бути включений до 150-годин, передбачених системою підвищення кваліфікації освітян.
Семінар проводять за підтримки угорського міністерства людських ресурсів.
(K. K./Kárpátalja hetilap)
Підпишись на спеціальний телеграм канал де кожна новина розміщена у повному обсязі. Твій телефон завантажуватиме новини у фоні тільки тоді, коли це можливо, і ти завжди будеш у курсі останніх подій.
Підписатися