Що робити з опорними школами в Україні
Кабінет міністрів України вже склав карту наявних і необхідних соціальних об’єктів, за якою в Україні потрібно створити ще понад 1200 опорних шкіл. Про це повідомив інформаційний ресурс «Урядовий портал».
За інформацією «Нової української школи», уряд підрахував, що зараз у країні є 856 опорних шкіл, а потрібно – понад 2,1 тисячі.
Загалом на цій карті позначені 150 тисяч об’єктів: дитячі садки, школи, медичні заклади, кінотеатри, бібліотеки.
«Спочатку ми зібрали на карті інформацію про те, що зараз у нас фізично вже є. Паралельно міністерства розробили власні стандарти забезпечення надання (доступності) до публічних сервісів та послуг для людей.
Ми проаналізували, що у нас є, зіставили їх зі стандартами, які надали міністерства. На основі цього моделюємо ідеальну мережу соціальних та інфраструктурних об’єктів, яка має існувати в країні», – розповів прем’єр-міністр України Олексій Гончарук.
Нагадаємо, учні сільських шкіл показали значно гірші результати за учнів з міста під час міжнародного дослідження PISA. Тому уряд планує розвивати мережу опорних шкіл.
Міністерка освіти і науки України Ганна Новосад вважає трагедією різницю результатів PISA між сільськими та міськими учнями. Про це вона розповіла в інтерв’ю РБК-Україна. «Ми – все українське суспільство маємо визнати, що наша система освіти поглиблює нерівність, і доступ до якісної освіти в нашій країні безпосередньо залежить від стартових життєвих позицій дитини. Ми маємо це змінити» – переконана міністерка.
До відома, за результатами міжнародного дослідження PISA сільські учні відстають в читацькій компетентності від міських на два з половиною роки навчання.
«Як на мене, це трагедія. Тому що ми говоримо про більш як мільйон дітей, які навчаються у маленьких школах поза великими містами. Для них ми, як країна, протягом всіх років створили все, щоб вони провалилися. Треба почати це виправляти», – наголосила пані Новосад.
Вона зазначила, що такі результати є причиною виділення з бюджету на наступний рік 3,5 мільярдів гривень на розвиток опорних шкіл.
«Опорна школа – це такий великий хаб, куди дітей підвозять. На закупку автобусів також закладено 600 мільйонів гривень. У школі є повний колектив вчителів за всіма предметами. Їхня робота нормально оплачується. Тому там є всі складові, аби давати кращу освіту дитині.
Сподіваюсь, що це стане позитивним інструментом для батьків та дітей, які проживають у сільській місцевості. Аби вони обрали опорну школу, а не за звичкою трималися за свою маленьку сільську школу, яка здебільшого надає значно гірші результати» – підсумувала очільниця МОН.
НЬЮМЕЙКЕР
Підпишись на спеціальний телеграм канал де кожна новина розміщена у повному обсязі. Твій телефон завантажуватиме новини у фоні тільки тоді, коли це можливо, і ти завжди будеш у курсі останніх подій.
Підписатися