Ваговий контроль фур в Україні посилять. А як із цим у Європі?

Ваговий контроль фур в Україні посилять. А як із цим у Європі?

13:42 Серпень 31, 2020

Життя 4287 4 хвилини

Magyar

Президент пообіцяв встановити на дорогах 50-80 комплексів вагового контролю. А все через те, що далекобійники часто-густо їздять по автошляхах з вантажем, що перевищує всі дозволені норми і тим самим псують дорожне покриття, завдаючи шалених збитків державі.

В Україні контролем дотримання вагових норм при перевезенні вантажів займається Укртрансбезпека. Віднедавна для підсилення роботи цього відомства, долучилися Нацполіція і СБУ. Однак, далекобійники діляться, що, якщо дуже потрібно перевезти вантаж понад норму, то зробити це можна…

А як у Німеччині?

Ми дізнавалися, як влаштована система контролю за водіями фур у Німеччині, щоб зрозуміти, яким шляхом має рухатися Україна в цьому напрямку.

Всі знають, що у Німеччині – ідеальні дороги. Але і навантаження на дороги у цій країні суворо контролюється. Штраф становить від 35 євро до 425 євро, залежно від того, на скільки перевищено ваговий ліміт.

Контроль здійснює не тільки поліція, а й спеціальне Відомство вантажних перевезень. Їхня основна діяльність – перевірка транспорту, лічильників та сплати за користування автошляхами.

Якщо виявлено порушення, відкупитися неможливо. Штраф виписують двічі – і на водія, і на фуру, тобто, компанію-власника транспорту. Зупинену фуру, якщо норми перевищено більше ніж на 5% зупиняють і далі не пускають.

По автошляхах Німеччини є як стаціонарні ваги, так і пересувні.

Окрім перевищення ваги, існують також покарання за неправильне закріплення вантажів, надірвані ремені чи інші вади закріплення. Тут передбачений потрійний штраф – і водію, його фірмі і фірмі-експедитору вантажу, адже неправильне закріплення вантажу несе потенційну загрозу для інших учасників руху.

Також, водій не може перебувати за кермом більше, ніж 9 годин на добу. При чому, перша зупинка щонайменше на 40 хвилин має відбутися не пізніше, ніж через чотири з половиною години після виїзду водія. Лічильники зчитуються інспекторами навіть на відстані.

Як бачимо, в ЄС та Німеччині зокрема, сфера вантажних перевезень суворо контролюється, а за найменше недотримання правил, водії та компанії отримують не малі штрафи. До того ж, якось уникнути чи відкупитися від контролерів неможливо, що звісно ж мотивує їздити за всіма правилами. Чи вдасться навести порядок на дорогах України, покаже час.

Оксана ЧОПАК

social
Слідкуйте за нами у соцмережах
subscribe
Хочеш читати новини поки нема інтернету?

Підпишись на спеціальний телеграм канал де кожна новина розміщена у повному обсязі. Твій телефон завантажуватиме новини у фоні тільки тоді, коли це можливо, і ти завжди будеш у курсі останніх подій.

Підписатися
subscribe
Підписка
Оформіть підписку
Приєднуйтесь до нашого списку розсилки, щоб отримувати актуальні новини на свою пошту.
Ми не розсилаємо спам, ми поважаємо вашу приватність.
Новини дня